mandag den 11. maj 2009

Det kan gøres bedre








Det undre mig, efter så mange år i den online medie branche, at der stadig udvikles bannere som - rent kreativt høre hjemme i en tid før dotcom boblen.




Desuden undre det mig at, de "kreative " folk kan slippe af sted med de løsninger de laver, at deres kunder ikke stiller højere krav. Men det må jo være fordi at de kære annoncører ikke ved bedre, og tages ved "næsen"



Jeg vil desuden opfordre alle annoncører til at holde øje med leveringen af deres annoncer, hvor på de forskellige sites og hvordan de bliver afviklet



2 eksempler jeg plejer at nævne er.




Microsoft der kørte en vista bannerkampagne på et af de større erhvervs site. Det kedelige den dag jeg så banneret var, at en af journalisterne på selv samme site, havde anmeldt vista og lavet en mere negativ anmeldelse om produktet. Derfor var det ikke en super god planlæggelse af kampagnen, at annoncøren skulle eksponeres op ad en kritisk negativ artikel.



Det andet eksempel var en kampagne der kørte for en af de større Typehus producenter, de kørte en stor kampagne, og den dag hvor jeg så den var den desværre på samme side som en artikel om Josef Fritzel, måske ikke den smarteste co-branding. se her..



En anden ting der undre mig er udnyttelsen af bannerpladsen. Kunderne-mediebureauerne og webbureauerne, har i lang tid presset medierne for at få større bannerplads, for at imødekomme den bannerblindhed man mener er opstået. Det er på sin vis også fint og gør ikke mig noget, tvært i mod, men når man så endenlig får pladsen stillet til rådighed, hvorfor så i mange tilfælde udnyttet så ringe. (se de to eksempler)













I de her to eksempler har man fået 950 * 200 pixels at være kreative med, og så vælger man IKKE at lade hele banneret være klikbar men kun et ekstremt lille område, samtidig med at man råber op om dårlige klikprocenter ???? det hænger ikke sammen.




Det svare til, at man har en butik, men døren til sin butik har man valgt at mure til, på nær et lille hul nede i bunden som man forventer at ens kunder vil kravle ind af.



Vågn op og udnyt kapaciteten bedre !!!!




Den her stødte jeg på tidligere idag, og det er heller ikke i orden, som kunde har man ret til bedre styring fra mediet. Det kan godt være at kunden, i det her tilfælde Jydsk Tagteknig, har købt en ros kampagne, men jeg håber ikke for Jydsk Tagteknig at denne ene eksponering jeg lavede her, tog 3 visninger fra medieplanen. Så kan det godt gå hen og blive en dyr kampagne :-)








Budskabet herfra er at vi skal sgu stramme op. Kunderne har ret til god service og kreativitet. Tænk nu nyt og ud af boksen, det er det vi kommer til at overleve på. Prøv at stræb på at være ham der går forrest, frem for heletiden at gå i andres fodspor.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar